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[무역 /비즈니스 영어 이메일] 01. 영어 이메일 첫시작부터 끝맺음까지 예시글 A-Z 까지. 자기소개/인사/목적과이유/끝마무리

nabi2030 2021. 9. 17. 08:40
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출처:google image

 

 

1. 영어 이메일의 첫 인사 

  • Dear Mr (Mrs/Miss/Ms) [Last name], (이름 뒤에는  , 콤마)  수신자를 이름을 아는 경우 
  • To whom it may concer, Dear Sirs or Madams,    수신자를 모르는 경우
  • Dear [First name Last name] 
  • 이미 일해본적이 있거나 메일을 받은적이 있는 경우는 Hi [First name], 으로도 대체 가능
  • Dear [Job title],

 

 

2. 처음 일 경우-자기소개

  • This is Jen responsible for ~ 저는 ~를 담당하고 있는 Jen 입니다
  • I'm Jen, working in the Marketing Department. 저는 마케팅 부서의 Jen입니다
  • This is Jen responsible for making contracts/overseas sales. 저는Jen이며 계약을 담당/해외영업 담당하고 있습니다
  • I’m responsible for ~ / I’m in charge of ~

 

 

2-1. 처음 일 경우- 어떻게 이메일주소를 알게되었는지 간결하게 적기

  • Your office manager directed me towards this email address. 당신의 사무실 매니저가 이 메일주소를 알려주셨습니다.
  •  I was referred to you by John. 존으로부터 당신을 소개 받았습니다.

 

 

3. 아는 사이에서 첫 인사

  • Hope your are doing well.
  • Hope you are well.
  • Hope you are fine.
  • Hope all is well.
  • Hope everything is fine with you.
  • We hope ou are enjoying the season.
  • Hope you had a great/lovely/wonderful weekend. 월요일에 보낼 경우, 주말 잘보냈길 바래
  • Greeting from [Sydney] (거주하는 곳)
  • I believe you are doing well. 잘 지내시리라 믿어요
  • Please excuse me for not writing to you earlier. 더 일찍 소식 보내지 못해 죄송합니다
  • It's been Iong time since I wrote to you last. 오랜만에 편지를 쓰네요 

 

 

4. 본문 내용을 시작할때

  • Thank you for your prompt reply. /신속한 답장 감사합니다.
  • Thank you. I appreciate it. (두 표현을 함께 쓰면 예의바름이 UP!)
  • I appreciate you for ~
  • Thank you for your help in this matter.
  • We appreciate your business.
  • Thank you for all your assistance. (+ in 상황)
  • Thank you (again) for everything you’ve done.
  • We appreciate your interest. 관심 가져주셔서 감사합니다
  • We appreciate your offer. 보내주신 제안 감사합니다  *appreciate 뒤에 Noun[명사]   

 

 

 

5. 연락하는 이유 적기

  • I'd like to meet with you sometime to discuss ~~ 언젠가 뵙고 ~에 대해 얘기를 나누고 싶습니다
  • I'm email you to [express our interest in your proposal] [당신의 제안에 대한 저희의 관심을 표명하기위해] 메일을 보냅니다
  • The purpose of my e-mail is [ to discuss some urgent issues] 이 메일의 목적은 [긴급한 이슈를 논의하기 위해서]입니다
  • We are writing to [introduce our latest products] [우리최신 제품소개하기 위해] 메일을 보냅니다
  • We are writing to [this e-mail to confirm our meeting] [회의를 확인하고자] 이메일을 보냅니다.
  • I’m emailing you about ~ 
  • I’m emailing you concerning ~
  • I’m writing/sending this email to ~
  • The reason why I’m writing this email is to ~
     * About = regarding = concerning 같은 의미로 사용됨.
  • In connection with your letter dated Aug.17,2021 ~귀하께서 2021년 8월 17일에 보내주신 메일과 관련하여~
  • With reference to your letter ~  당신의 메일과 관련하여
  • Referring to your letter ~ 
  • I'm writing to confirm our schedule.                                                                                                         * I'm writing to + 동사원형 
  • I'm writing to ask a favor. 부탁 하나 드리려고 메일 보냅니다

 

5-1. 연락하는 이유- 요청/ 질문

  • I’d like to receive ~ / ~ 받기를 원해요 
  • I’d be grateful if you send me ~ / 당신이 ~이것에 대해 보내주신다면 감사하겠습니다
  • It will be highly appreciate if you ~ /당신이 ~이것에 대해 보내주신다면 감사하겠습니다
  • It would be really appreciated if you would send me ~ /당신이 ~이것에 대해 보내주신다면 감사하겠습니다
  • Would you please send me ~ ? /~을 보내주세요
  • Could you please go into more details on ~ ?/~에대한 자세한 사항을 보내주실 수 있을까요?
  • Would you give me more further information on ~ ?~에대한 자세한 사항을 보내주실 수 있을까요?                   * 전에 들은 설명이 이해가 안가면 ‘explain’ 을 적어서 설명요청, 더 많은 정보를받고싶다면 ‘further info’를 쓰기
  • (By the way) I was wondering~
  • Can you please let me know ~
  • Would you please inform ~
  • Could you send me an estimate? 견적서 보내주시겠어요?
  • I'd like to receive reply by noon. 정오까지 답변 받기를 원합니다
  • I'm attaching our business plan. 우리 사업계획안을 첨부합니다.
  • I'm attaching our order. 저희 주문 내역을 첨부합니다
  • Please see the attached file. 첨부파일 확인해주세요

 

 

 

 

6. 이메일 끝마무리 짓기 

  • Thank you for taking the time to read this email. 시간을 내어 메일을 읽어 주셔서 감사합니다. 
  • We look forward to hearing form your mail. 당신의 메일을 기다리겠습니다
  • I look forward to hearing from you. 연락 기다리고 있겠습니다 
  • We hope to hear from you soon. 연락 기다리고 있겠습니다
  • I'll get back to you after reviewing. 검토 후 연락드리겠습니다
  • Please keep in mind that this is an urgent matter. 이 것이 긴급사항이라는 걸 명심해주시길 바랍니다
  • The file you sent us is still under evaluation, so we weill email you as soon as we have finished our evaluation. 귀하가 보내주신 파일은 아직 검토중이니 검토가 완료되는 대로 이메일을 전송해드리겠습니다.
  • I hope this help. 도움이 되길 바랍니다.
  • If you have any questions, please do not hesitate to contact us. 문의 사항이 있으면 주저말고 연락주세요
  • If you have any questions, please feel free to contact us. 문의 사항 있으면 주저말고 전화 주세요
  • Please email me back at your convenience.

 

 

7. 마지막 끝맺음 

  • Sincerely,[주로 상사에게]
  • Respectfully, [formal 격식/공식적인 느낌]
  • Yours truly, [formal 격식/공식적인 느낌]
  • Sincerly yours,[주로 상사에게]
  • Best regards,[보편적]
  • Best wishes,[보편적]
  • With thanks,
  • Regards, [약간 형식적인 느낌]
  • All the best,
  • Warm wishes,[친밀할 경우]

 

 

 

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