ㄴ호주생활영어

[팟캐스트 일빵빵] 28. 내가 뭘~해야해? 영어로

nabi2030 2021. 9. 15. 12:21
728x90

이전 편이었던 Do I have to  ~ ? 내가 ~해야해 ? 보다 좀 더 강한 느낌 ! 오늘은 내가 뭘 ~해야해? What do I have to ?

 

1.내가 뭘~해야해? What do I have to ~ ? 

ex)

1.내가 뭘 먹어야해?

What do I have to eat ?

 

2. 내가 도대체 뭘 알아야해?

What do I have to know ?

 

3. 내가 너한테 뭘말해야해?

What do I have tell you?

 

4. 내가 뭐에 대해서 생각해야해?

What do I have to think about?

 

5. 내가 어디로 가야해?

Where do I have to go?

 

6.내가 왜 영어공부해야해?

Why do I have to study English?

 

7. 얼마나 많이 너한테 얘기해야해?

How many times do I have to tell you?

 

8.내가 언제 너한테 돈 갚아야해?

When do I have to pay you back?

 

9. 내가 어디서 갈아타야해?

Where do I have to transfer ?

 

10. 내가 언제 이사해야해?

When do I have to move?

 

11. 왜 그남자를 기다려야해?

Why do I have to wait for him?

 

12.누구한테 전화해야해?

Whom do I have to call? 

 

 

300x250