ㄴ호주생활영어

[팟캐스트 일빵빵] 27. 나 ~해야해? 영어로

nabi2030 2021. 9. 15. 12:10
728x90

상대방이 무슨말을했을때 내가 그거해야해? 이런식으로 말할 때 쓰는 표현

 

 

1. 내가 해야해?

Do I have to~?

ex)

1.내가 기다려야해?

Do I have to wait ?

 

2. 내가 그사람 기다려야해?

Do I have to wait for him?

 

3.나 영어공부해야해?

Do I have to study English?

 

4. 내 나이에 영어공부해야해?

Do I have to study English at my age?

 

5.내가 너한테 말해야해?

Do I have to tell you?

 

6.그 여자 안이쁘다고 너한테 말해야해?

Do I have to tell you she wasn't pretty?

 

7. 내가 실수 했다고 너한테 말해야해?
Do I have to tell you that you made a mistake?

 

8. 내가 이자를 지불해야해?
Do I have to pay interest?

 

9. 내가 너한테 돈 갚아야해?

Do I have to pay you back?

 

10.뭔가 내가 지불해야해? 유료에요 이거?

Do I have to pay anything?

11.내가 이거 참아야해?

Do I have to stand this?

 

12.내가 그사람한테 화내야해?

Do I have to be mad at him?

 

13.내가 참아야해?

Do I have to be patient?

 

14.내가 넥타이매야해?

Do I have to wear a tie ?

 

15. 내가 여기서 갈아타야해?

Do I have to transfer here?

 

 

300x250