ㄴ호주생활영어

[팟캐스트 일빵빵]23. 나 ~해서 기뻐 만족해 영어로

nabi2030 2021. 9. 14. 07:14
728x90

뭔가 기쁘고 만족할 때 쓰는 표현

 

1.나 ~해서 기뻐. 나는~에 만족해  

 I am happy with ~

 

ex)

1.  나는 내일에 굉장히 만족해

 I am happy with my job

 

2. 나는 내 외모에 만족해

 I am happy with my appearance

 

3. 당신 인생에 만족하나요?

Are you happy with your life?

 

4. 그 결과에 만족해?

Are you happy with your result?

 

5.나 결혼생활에 만족해

I'm happy with my marrige 

 

6. 나는 내가 가지고 있는 것에 만족해

I'm happy with what I have

 

7. 나는 내 위치(상황)에 만족해

I'm happy with where I am 

 

8.너 니 생활에 만족해?

Are you happy with where you are ?

 

+ 내 예문

I'm happy with my job

Are you happy with your boyfriend?

 

 

 

 

300x250