ㄴ호주생활영어

[팟캐스트 일빵빵]33.내가~가질 수 있을까요? Can I get, Can I have?

nabi2030 2021. 9. 27. 08:41
728x90

내가 ~가질 수 있을까요? 주문할 때 가장많이 쓰이는 표현인 것 같아요 !

 

 

 

1. 내가 ~가질 수 있을까요? ~주실래요? Can I get, Can I have? 

ex)

1. 영수증 주시겠어요?

Can I have/get the receipt?

 

2. 시간 좀 내주세요

Can I have/get a moment?

 

3.내가 당신과 이야기를 나눌 수 있을까요?

Can I have/get a talk with you ?

 

4.제가 이신문을 좀 봐도 될까요?

Can I have a look at this newspaper?

5.제가 앉아도될까요?
Can I have a sit?

 

6.제가 기회를 가질 수 있나요?

Can I have/get a chance?

 

7.제 머리카락 깎을 수 있나요?

Can I have my hair cut?

8.제 머리카락 손질 할 수 있나요?

Can I have/get my hair done?

 

9.차 좀 고칠 수 있어요?

Can I have a car fixed ? 

 

10. 제 차 정검 할 수 있을까요?

Can I have/get my car inspected?

 

11.이 정장 세탁할 수 있을까요?

Can I have/get my suit cleaned ? 

 

 

300x250