ㄴ호주생활영어

한국 K남매 (현실 남매)특징을 외국인 친구에게 영어로 설명할 수 있을까?

nabi2030 2023. 12. 21. 20:49
728x90

 

 

 

 

한국 K남매 특징 외국인 친구에게 영어로 설명하려면 어떻게 해야할까요?!

항상 외국인친구를 만나면 가족의 안부에대해서 묻더라구요!

 

근데 제가 제 동생이 어떻게 사는 지 잘 모르겠다. 우리는 필요할때만 연락한다고하면

놀라면서 왜? 사이가 안좋아? 이렇게 되더라구요 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

그래서 이런 우리나라 한국의 k남매특징을 외국인친구에게 어떻게 설명하면 좋을지 고민하다가

정리해봤는데 이게 정답이 맞는지 뭔지 모르겠어요  
사실 이런걸 어떻게 표현해야할 지 ...ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

 

여러분 의견은 어때요??? 

어떤식으로 표현하는 게 맞는지 아시는 분, 저한테 댓글 좀 남겨주세요 !! ㅋㅋㅋㅋ

'

#k남매특징영어로#현실남매#현실남매특징영어로#k남매특징#k자매#k형제#현실가족#악동뮤지션현실남매#악뮤현실남매

 

 

 

 

You know, the K siblings are kinda independent. They like having their own space and don't express emotions a lot; it's like they prefer personal time over deep emotional talks. Each of them has their own thing going on, and they respect each other's interests a lot.


알다시피 K남매는 어떻게 보면 독립적이야. 자기 공간을 중요시하고 감정 표현을 많이 안 해, 오히려 개인 시간을 더 중요하게 생각해.. 각자가 자기 취향과 관심사에 집중하고, 서로의 활동을 정말로 존중해주는 편이야

Their conversations? Well, they're not that frequent. When they talk, it's usually purposeful, avoiding unnecessary chitchat. And in terms of how they act, it's not super close or touchy-feely. They each have their own way of doing things, and they're more into individual activities rather than always hanging out together.

 

k남매의 대화? 자주하지않고 얘기할 때는 목적이 있고, 불필요한 얘기는 필요없어ㅋㅋ 그리고 서로 친하게 행동하지않고 감정적인 표현을 최소화해! 서로 개입? 관여하지않고 각자 관심분야에 집중하는 편이야

So, yeah, their relationship is a bit distant, and they seem to like it that way, you know?
말하자면, 그들의 관계는 좀 서로 거리를 두면서 지내는 걸 좋아하는 편이랄까

 

출처: 강보현 비주얼다이브 디지털뉴스



You see, the dynamics between the K siblings are interesting. They lean towards independence, valuing personal space over constant emotional sharing. Their conversations are more purposeful than chatty, and they each have distinct interests that they respect in one another.


K남매의 관계는 흥미로워. 그들은 어느 정도 독립을 추구하면서 감정을 너무 자주 나누기보다는 개인적인 공간을 중요시해. 대화는 많이하지않고, 필요한 목적에 의해서만 이뤄지고 또 서로 각자 다른 관심분야를 존중해줘



In terms of closeness, they're not overly touchy-feely. It's more about everyone doing their own thing. When they talk, it's not a marathon; they keep it short and to the point. And in their actions, it's not about being super intimate; they're more into individual pursuits than always doing stuff together.

 

친밀함을 말해보자면 감성적이지 않아. 각자 자기 할 일을 하는 게 더 중요해. 대화할 때 길게 얘기하지 않아도 되고 효율적으로 이야기를 하지. 그리고 행동에서도 감정적으로 너무 가까워지지 않아. 모두가 각자의 일에 집중하고 있어




So, it's like their relationship has this comfortable distance, and that seems to work well for them.
그래서, k남매의 관계는 적당한 거리감을 가지고 있고, 그게 그들에게 잘 맞는 것 같아

 




Oh, you know, despite their not-so-close vibe, the K siblings unintentionally became a bit of an internet meme. There's this one funny incident where they tried to recreate a popular meme but ended up with a hilarious twist. The internet just couldn't get enough of their unexpected comedic timing.

k남매끼리 친밀하지 않은 그 모습이 재밌다보니 어쩌다가 인터넷 밈이 시작됐고  유명해진 K남매 밈을 (티비프로그램이나 개그프로그램에서) 재현하다보니 계속 그런 재밌는 것들이 나왔어. . 인터넷상에서는 그들의 예상치 못한 웃긴 모습에 계속 재밌어하고 유명해졌어

It's like they inadvertently became the stars of their own meme show, and people are loving the unexpected humor in their not-so-close relationship.


k남매를 다룬 내용은 우연히 자신들만의 밈이 유명해져서 스타가 되어버렸고, 사람들은 k남매의 친밀하지 않은 관계에서 나오는 예상치 못한 유머를 재밌어해.


300x250