ㄴ호주생활영어

[팟캐스트 일빵빵]7. 당신은 내가 뭐해주면 좋겠어? 영어로

nabi2030 2021. 9. 3. 09:04
728x90

1.  What do you want me to ~ ?/ 당신은 내가 뭘하길 원해? 내가 뭘하면 좋겠어?

ex)

1.넌 내가 뭘 알길 원해 ?

What do you want me to know?

 

2.당신은 내가 뭘 먹었음좋겠어?

What do you want me to eat?

 

3.넌 내가 뭘 말하면 좋겠니?

What do you want me to say?

 

4.당신은 내가 뭘 가지길바래?

What do you want me to have?

 

5.넌 내가 뭘 주문했으면좋겠는데?

What do you want me to order?

 

+내예문

1.Who do you want me to meet? 넌 내가 누구를 만나길 바래? 

 

2.What do you want me to call you ? 내가 널 뭐라고 부르길 바래?

 

3.What do you want me to go to school? 내가 어디 학교를 가길 바래?

 

*일빵빵 스토리가 있는 영어회화 본문은 팟캐스트 또는 팟빵에서 들으실 수 있으니 참고해주세요~~~~~~~

300x250